Friday, March 20, 2009

Deliciu literar



" - Care sunt primele imagini care vă vin în minte atunci când rostiţi cuvântul ,,copilărie"?

- ...Curios, copilăria mea e plină de femei aţîţătoare, neruşinîndu-se de mine, dimpotrivă, exhibînd ce aveau mai mustos şi fraged, mai plăpînd şi floral în carnea lor bucuroasă de privirile mele naive, profund admirative, dilatîndu-mi pupilele sclipitoare şi dirijîndu-mi mîinile slăbuţe spre rotunjimi de sîni cu sfîrcuri şi spre buci mirobolante, aiurindu-mi sufletul inform, modelîndu-mi-l întru o veşnică adoraţie a concupiscenţei infantil-atavice, o laudă smerită, deloc ofensivă, transformată mai tîrziu, pe la 18-19 ani, în cuvinte înşirate cîntător în versuri, idealizînd o mamă-iubită eternă, larvară, somnolentă, impură ca o mlaştină încărcată de nuferi, încolăcindu-şi alene protuberanţele, pseudopodele lascive şi fertile pe trupul meu bolnav de adolescent, de tînăr cu mintea arsă în lecturi halucinant de absorbante, amestecîndu-mi viscerele cu substanţa cărţii citite, îmbibîndu-mi inima cu sîngele "personajelor"... ş. a. m. d."

Fragment din Interviul cu Emil Brumaru, Romania Literara.

Si pentru cine e inca pofticios Nasa de Cristian Teodorescu e un snapshot reusit.

No comments: