Thursday, September 18, 2008

Once upon a time...when I was fictional



Se face ca eram in miez de iarna, cu zapada si polei, cu fulgi mari si vant taios. Aterizasem pentru cateva zile in mijlocul unui oras ce-mi parea melancolic, tacut. Ziua o petrecusem in vartejul obisnuit al unei conferinte simulate unde cateva sute de elevi se adunau anual sa gaseasca solutii miraculoase problemelor lumii. Jocul, fantezia, simularea mi s-a potrivit ca o manusa, abandonandu-ma la acea vreme cu pasiune in lumea imaginarului si a virtualului. In tinuta business dezbateam, discutam si redactam rezolutii in salile de conferinta si holurile luxoase ale hotelului gazda.

Visam sa devin diplomat. Incoltise in mintea mea ideea ca o astfel de cariera s-ar potrivi de minune caracterului meu discret, loial, serios. Seriozitatea era marca mea speciala. Intretineam preocupari serioase, nu ma interesa sa incerc ce-mi parea atunci usuratatea fiintei ce insotea in mod natural experienta adolescentina a tuturor in jurul meu.

In seara aceea urma sa consum o ultima intalnire intima si, gatita cum eram dupa o zi de conferinte nu purtam decat o rochie lunga pana la genunchi unde atingea cizmele negre ascutite dar nu prea inalte. Cobor inghetata in fata apartamentului. Calatoria in masina fusese scurta si conversatia glumeata. La stop, un sarut pe obraz. Atmosfera incarcata as usual. Inauntru, caldura si o lumina puternica in hol. E atent in gesturi, dar, pus pe glume, imi observa amuzat cizmele ce-i par caraghioase purtate de o fetita ce se preface a fi femeie. Imi vine o scena in minte: am 12 ani si ma joc cu fardurile mamei colorandu-mi obrajii si ploapele ca la un carnaval. De ajuns sa-mi darame pedestalul.
Curand s-a intors in bratele unei brunete voluptoase, focoase si proprietara a multor perechi de pantofi cu toc no doubt. Eu m-am intors la balerini. In asteptarea zilei cand voi avea varsta majora si solduri rotunde. "Cand voi fi femeie"...

4 comments:

Alex said...

hmmm... vis? poveste? dorinta? sau doar intoarcere intr-un timp care stie sa curga corect?

JOKER said...

Atîta grabă de a-ţi depăşi vîrsta, de-a comprima timpul, de-a "arde etapele"... yes, I still remember – deşi din alt punct de vedere. Parc-a fost ieri.
Un gînd bun.

Ava said...

Cred ca avem amintiri diferite. Parc-a fost acum 100 de ani.

JOKER said...

Experienţe diferite, cu certitudine :)
Da, ai dreptate, percepţia timpului e o chestiune subiectivă.