Thursday, September 23, 2010

Venice Beach

Scena la Sidewalk Cafe, pe Venice Boardwalk. Septembrie 18, 2010.

Am tras o plimbare impromptuu pe la Venice Beach, renumita pentru haosul creativ si pestrit, mai ceva ca la mare in Romania cu 15 tarabe de haine pe 5 metri patrati, colaci, prosoape Playboy, hotdogs, clovni si alti entertainers, rapperi de strada, baieti ce te invita la marijuana "medicinala", homeless la care cu greu te abtii sa nu te uiti.

Lihnite de foame si batute de un vant crud si neasteptat in acea zi, ne-am asezat la Sidewalk Cafe sa gustam un pranz bun. Spre sfarsit, I. primeste her all time favourite fel de mancare - paine prajita - pe care se pune a intinde tacticos si cu mare dedicatie gem de capsuni. O urmaresc distrata pana cand se opreste, aseaza felia pe farfuria din mijlocul mesei si cere o cafea cu lapte. Dupa vreo 5 minute in care cafeaua intarzie sa apara si eu visez in culori privind spectacolul tragic comic de pe strada (un comic gadila un negru cu o pana roz, acesta pleznindu-si gatul dupa o gaza invizibila,in rasetele terasei) cand imi cad din nou ochii pe deliciosul desert din fata mea. Cu mare usurinta si fara a-mi pune intrebarea logica (de ce nu s-a atins de ea?) o iau in manuta si pac! musc un colt dulce dulce dulce si satisfacator. Numai ca in aceeasi secunda in care papilele mele se pregatesc de extaz, I. face ochii mari si tipa plina de indignare cu accent pe prima silaba:
- WHAT are you doing?!
In primele secunde nu inteleg problema ei, am senzatia ca am facut o mare prostie gen mi-am aruncat portmoneul in drum sau mi-a cazut breteaua si-am ramas expusa pe undeva ilegal. Apoi inteleg.
- NU VEZI ca asteptam cafeaua sa o mananc? Crezi ca eu nu vreau sa o gust? Eu ma chinui si TU ce faci? You just bite out of it like that? How could you?
Izbucnim intr-un ras cu lacrimi si durere de stomac, ea stupefiata de usurinta mea, eu distrata de nazbatia mea.
- Te-am vazut cand te-ai uitat la ea ca si cand "Oh, ia sa gust eu" si cand ai dus mana la ea, dar a fost atat de rapid si eram atat de socata incat numai in clipa cand ai muscat mi-au iesit cuvintele din gura.

PS. Am impartit felia. Am ras chicotind pe infundate in timp ce-am scris si mi-am amintit. Clasic. Alta perla de la I.: "frigu si caldu".

No comments: