Saturday, January 22, 2011

Soulmusic

Fiecare perioada din viata mea corespunde unei ere muzicale speciale si distincte. Sunt melodii atat de incarcate emotional de ganduri, situatii, calatorii, oameni, locuri, imagini incat ma gasesc evitandu-le, cautand mereu altele noi care sunt goale de semnificatie, de amintiri. Caut mereu pagini albe pe care sa imprim apasat, sa las urme noi in coala fina, sa simt fiori prin varful degetelor la atingere.

In acelasi fel, cand imi doresc sa reactivez instant o imagine, e nevoie doar sa apas Play la melodia potrivita si intr-o clipa ma regasesc in trecut.

Multe zile dupa ce am revenit din L.A. am ascultat obsesiv La vida es asi si eram din nou in soarele orbitor, in caldura, in masina pe freeway spre Santa Monica, in masina spre Whole Foods, in masina spre plaja, razand cu I., curajoase si timide in acelasi timp, simtindu-ne rupte de acasa si totusi atat de aproape. Cand nu stiam cine canta, cum se numeste, notam franturi de versuri pe colturi de hartie din masina. Apoi am gasit-o si eram de nedespartit. Eram din nou paralizata de tot ce ar fi trebuit sa fie, ascultand singura melodia destul de acida sa-mi arda chinul. Toata intensitatea acelor zile de vacanta in care am absorbit bete energia intoxicanta a locului (nu degeaba ii zice Hollywood nu? Holly sau Holy?) revine navalnic intr-un amestec de dor si durere si bucurie nascute din experienta traita. O ascultam incontinuu, over and over pentru ca stiam ca atata timp cat ma rascoleste adanc, amintirea e inca proaspata, retina are valurile inca pictate pe ea, pielea se simte inca sunkissed, gandurile sunt iar dulci-amare, patimase, languroase, lenese, picurate si evaporate inainte sa se materializeze. Sunt inca acolo. Aud iar spanioala, imi simt iar inima vie si latina. Sunt inca acolo.

Florence and the Machine m-a leganat cu ale ei versuri ca un drog, toata vara si toata toamna chiar inainte de L.A. In Cosmic love, I'm not calling you a liar si Rabbit heart am redescoperit ca e frumos sa suferi din vise, sa te topesti, sa te ascunzi, sa rememorezi cuvintele si privirile over and over and over. Ca un pansament peste rana pasiunii pe care nu o poti consuma. Conduceam atunci in primele zile, iarna, in frig, cu Florence la maxim la dus si la intors, cantand din adancuri. Nu conteaza cum sau daca se termina, pretuiesc si farama ce mi-a dat aripi si voce sa adorm in the shadow of my heart. Cand am ajuns in final la Heavy in your arms eram dincolo de placere - eram in anticipatie. Numaratoarea inversa spre California incepuse cu o emotie atat de mare incat doar cuvantul ma infiora. Imi refuzam imaginatia pentru ca realitatea trebuia neaparat sa fie mult mult mult mai frumoasa. Citeam cu un ceai rosu de Passion Fruit in fata si scriam si desenam si cu greu scapam de nerabdare si anxietate. The rest is history.

Cand m-am intors doar ritmurile lautaresti si tiganesti m-au miscat.

Inceputul anului 2010, gri si melancolic, si coloana sonora a filmului Twilight:Eclipse (singura calitate a filmului) mi-a hranit zilele. Ma trezeam stiind ca urma sa il ascult, ca intr-un vis din care nu m-am trezit, ca in antecamera vietii in care simteam ma aflu. Roslyn, White demon.

La Duni, Bulgaria - Ida Corr.
Primii ani in Canada, anii de liceu - tot ce era romanesc, Holograf Dimineata, Directia 5 Am nevoie de tine, Bere Gratis, La tine as vrea sa vin (profetic?) si binenteles B.U.G., La Familia, Vorbe ca pentru orice adolescenta razvratita si goth wanna be.
Am trecut apoi la romantic-angry-rock cu U2, Deftones (concert!), Coma Nehotararea cam tot atunci cand citeam Cioran si Lacrimile Sfintilor, Liviu Rebreanu si Padurea Spanzuratilor.
Europa - Dave Matthews Band Crush, Marina and the Diamonds, Seventeen, Obsessions, La Roux Tigerlily, Bulletproof si apoi Dragostea de la Clejani.
Primele luni de facultate - Vama Veche, Am doar 18 ani, Nu am chef azi, Dragostea.

Iar azi? Intr-un cd de la biblioteca publica am gasit albumul Aniversare, Ovidiu Lipan Tandarica, pe care romanii l-au adus sa cante vesticilor la o petrecere in facultate. Marga-re-ta Margaretaaaa!

2 comments:

i. said...

am simtit fiecare cuvant, especially about LA :) big sigh

Ava said...

Stiu, e greu de sters